Καλοκαίρι 2022: Πειραματική Σκηνή – Η δε Γυνή να φοβήται τον Άνδρα (Αφίσα)

Η Πειραματική Σκηνή του ΔΗΘΕΜΑ παρουσιάζει την παράσταση “Η δε Γυνή να φοβήται τον Άνδρα” του Γιώργου Τζαβέλλα.

Προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Ανδρομάχη Μαρκοπούλου

Σκηνογραφία: Μαρκοπούλου Ανδρομάχη – ΤσάχραΝίκη

Κοστούμια: Μαρκοπούλου Ανδρομάχη–Τσάχρα Νίκη

Κατασκευές σκηνικού: Τσάχρα Νίκη – Ντίκας Νικόλας

Επιμέλεια ήχου: Ντίκας Νικόλας

Αφίσα: Μαρκοπούλου Ανδρομάχη –Ντίκας Νιοκόλας

Παίζουν:

Αντώνιος Κοκοβίκος: Σταμούλης Σταμάτης, Ελενίτσα: Τσάχρα Μαρία, Μπεμπέκα: Παπαβασιλείου Κατερίνα, Παγώνα: Σταμούλη Κάλλια, Χαράλαμπος: Ασημακόπουλος Γιώργος, Ιάσων Παγκιναρόπουλος: Μισεγιάννης Νίκος, Μικές / Θεμιστοκλής: Ντίκας Νικόλας, Κατίνα / Γραμματέας/ Μανάβισσα: Βουλέλλη Χριστίνα, Κλάρα Παγκιναροπούλου / Γειτόνισσα: Τσάχρα Νίκη, Μάρω / Αγλαϊα Παπαμήτρου: Κουκουλά Λένα, Εργολάβος κατεδάφισης / Ξενοφών/ Αστυφύλακας / Οδηγός ταξί: Λέπουρης Γιώργιος

Αθήνα… Δεκαετία 1960.
Ο Αντώνιος Κοκοβίκος, δημόσιος υπάλληλος, περιμένει τη στιγμή της προαγωγής του, που όμως, τόσα χρόνια δεν έρχεται.
Η Ελενίτσα, γλυκιά, δοτική, τρυφερή, που δεν ξέρει πολλά γράμματα, αλλά στέκεται πάντα με αγάπη και υπομονή δίπλα στον Αντωνάκη της.
Το σπίτι τους… Μια αυλή, σε μια παλιά γειτονιά της Αθήνας.
Εκεί ζουν μαζί, πολλά χρόνια, χωρίς όμως να έχουν ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας. Σε μια εποχή, που σύμφωνα με τα ήθη της, η καταξίωση μιας γυναίκας, η απόδειξη σεβασμού στο πρόσωπό της, και ο χαρακτηρισμός της ως «κυρίας», έρχεται μέσα από έναν γάμο.
Γιατί η Ελενίτσα μένει τόσα χρόνια μαζί του και υπομένει τις προσβολές κάποιων σκληροπυρηνικών γειτόνων;. Από αδυναμία; Από ανασφάλεια; Από συνήθεια;
Και ο Αντωνάκης (της); Γιατί μένει με μια αμόρφωτη, απλή «γυναικούλα», που δεν έχει καμία σχέση με τις συζύγους των φίλων του; Που δεν βοηθά στο να εκπληρωθούν οι επιθυμίες του; Που φαίνεται να ντρέπεται για εκείνη;
Ο θάνατος ενός εκ των τεσσάρων φίλων του, η θλίψη της χήρας του, η εξασφάλισή της ως νόμιμης συζύγου, αλλά και η επιμονή της σπιτονοικοκυράς να παρενοχλεί τηνΕλενίτσα, κάμπτουν τον Αντωνάκη κι αποφασίζει, να της προσφέρει το μπράτσο του. Κι εκείνη,στερημένη σεβασμού τόσα χρόνια, δεν αργεί να υιοθετήσει την απαιτητική, κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά της νόμιμης κυρίας Κοκοβίκου.
Η σχέση γκρεμίζεται. Όπως και το παλιό σπιτάκι που έμεναν μαζί τόσα χρόνια… Η εποχή της αντιπαροχής και της μετακόμισης του Έλληνα, σε «μοντέρνα» διαμερίσματα στοιβαγμένα σε πολυκατοικίες.
Τί έχει τελικά σημασία; Τα σπίτια, τα χρηστά ήθη, η κοινωνία, τα πρέπει…; Ο Αντωνάκης και η Ελενίτσα, απαντούν… η αγάπη… και ο σεβασμός, όπου κι αν αυτά «στεγάζονται».
Πρόκειται για θεατρικό έργο του Γιώργου Τζαβέλλα, το οποίο μετέφερε και σκηνοθέτησε στον κινηματογράφο. Ο ίδιος το χαρακτήρισε ως «Ρωμαίικη σάτιρα με βαθιές ανθρώπινες ρίζες». Ήταν η τελευταία του ταινία, για την οποία μάλιστα βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ του Σικάγο.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΕΔΩ